JanenHenk.reismee.nl

all final a Porto

Vandaag wederom prachtig weer, ongeveer 30 gr en 40 km gefietst. De route was weer prachtig met een venijn in de staart, te weten "pielrecht de lucht in " naar het centrum van Porto. Zelfs de Adelaar van TWC, moest er flink van zweten. Zijn shirt is ontdaan van de zeldzame zweetdruppels en die worden binnenkort via een openbare veiling te koop aangeboden. Deze opbrengst gaat naar de Fundation Arbolles de Cerisa(i)s, voor de instandhouding en vermeerdering van kersenbomen met laaghangende takken langs de wegen in PT en ES. Dit ookter stimulering van een gezond vitamine C gehalte van fietsende oudere jongeren. Weldra zal okk de Europese cie wel over de brug komen met subsidie, ze hoeven hier alleen de tekst van hun inmiddels bekende blauwe borden met gele sterren maar ee beetje aan te passen. Gisterenavond werden er bij ons hotel een paar busjes 50 + ers in strakke pakjes gelost. Bij ons vielen vooral de dames op! Al snel bleek dat het lede waren van een roeiclub uit Den Haag en Frankrijk die de douro onveilig kwamen maken. De (nogal knappe en strak in het pakje zittende) Franse dames vroegen naar onze reisactiviteit en daarop antwoorde Juan, dat we naar Porto gingen en vandaaruit naar Amsterdam zwommen. Het ijs was als gewoonlijk weer snel gesmolten.

de Portoproevers.

Piet en Jo Berkers

Als de opbrengst van zijn shirt openbaar verkocht wordt voor die Foundation de Arbolles de Cerisa's, dan hoop ik dat er nog een stuivertje overschiet voor de laag overhangende takken op de Bwijnenstr 82; daar beginnen ze ook al te kleuren, dus jullie zijn mooi op tijd weer in Asten.