JanenHenk.reismee.nl

Voorlaatste etappe

Zondag 7 juni resende 56 km naar entre-os-rios vertrokken 8.30 met zomers weer. Tot de lunch gaat het wel maar daarna voelt de wind aan als een föhn. Het is bijzonder warm. De canyon waar de duero doorloopt is bijzonder vruchtbaar. Veel druiven t.b.v. de wijnbouw, de grond die hiervoor niet geschikt is word gebruikt voor de teelt van vooral kersen citroenen sinaasappels en al het andere fruit. Ook voor eigen gebruik en wat over is word langs de weg verkocht. Op de rest van de hellingen groeien bomen en struiken. Henk denkt dat de oevers van de duero wel 1000 meter hoog zijn ( volgens mij denkt hij dat omdat dat zo voelt als hij omhoog fietst ) maar ik denk dat oevers maximaal 400 meter hoog zijn. Een geweldig mooi gebied om te fietsen, wel blijft het klimmen en dalen. Morgen naar porto dan is het fietsen voorbij. Vanacht verblijven wij in een voormalig klooster, een mooi gebouw. Elke dag ergens anders slapen eten en koffie drinken, en contact maken met allerlei mensen, dat is gewoon leuk. De Europa fietsers

Uschi

Dat woord afkicken als jullie weer in Hollandia zijn

pini

Petje af voor jullie 2en,jullie hebben het gehaald,word afkicken terug in Nederland!?Geweldig,leuke verhalen,mooie fotos,bedankt ook daarvoor dat we jullie avonturen konden volgen.Voor nu onze Hartelijke groeten,en strakjes weer veilig thuis naar de vrouwtjes,Groeten uit Belgie,PiNi.

martin

Wordt de laatste etappe een tijdrit?
Jullie hebben een geweldige "Tour de Spanje en Portugal" gemaakt. Een vakantie om jalours op te worden. Wij hebben genoten van jullie verhalen en foto's.
Maak een mooie finish en tot ziens in Nederland.
Jan, nauw heb ik jouw ook weer eens gezien. Dat is lang geleden.