JanenHenk.reismee.nl

rota de cerisa

Vandaag ongeveer 65 km gefietst. De eerste 25 km over de mooiste route van de wereld volgens de mevrouw die voor ons het ontbijt verzorgde. We zullen ze geen ongelijk geven en buitengewoon fijn te fietsen. Schon, schon, schon. Het was al warm bij het vertrek en de temperatuur zou zelfs oplooen tot 37 graden in de middag. Verop gi g de route wat verder van de Douro en meteen ook weer bult op e af. Waar we eerst van het ene naar het andere wijnhuis reden, kwamen we in een streek terecht waar de cerisais domineerden. Het is pluktijd, ook voor zwetende fietsers. In Spanje werd verteld dat er nabij het Veradal ruim 5 milj kersenbomen stonden. Jan, ijverig als altijd ging aan het tellen en bij ongeveer 4 milj verslikte hij zich bijna in een handvol kersen e raakte daardoor de tel kwijt. Wij gunnen ES en PT een gelijke stand en hopen er zelf nog meerdere malen van mee te proeven, want daar zij we ook heel goed in!. We rijden hier ook langs de Romeinse route. Die waren volgens de overleveringen ook nogal geinteresseerd in het goede leven, vino, solei, warme baden, wellicht kersen en al wat het leven aangenaam maakt. Zo te zien gebben ze dat ook overgedragen aan hun nakomelingen die hier op een naar onze mening heel rustige wijze leven als God in Pt. Langzaam maar zeker komen we dichter bij Oporto, het einddoel van onze wonderschone fietstocht. Morgen is het zondag en i het dorp waar we nu zijn doen de kinderen hun 1e communie. Ook hier een heel groot feest, maar we vernamen dat de wij voorraad ruim voldoende is om iedereen te voorzien. Misschien pikken we daar ook nog iets van mee, we zij gewaarschuwd dus zeg nooit, nooit!

De pittentuffers.

Uschi

Hallo Jan en Henk nog een paar dagen en jullie reis zit er weer op. Ik heb genoten van jullie mooie verhalen en fotos. Echt leuk om zo een beetje mee te genieten. Ik hoop dat jullie gezond en wel weer in Asten arriveeren, veel plezier nog. laat de vino, bier het heerlijke eten jullie nog maar smaken. Grüße aus Holland