JanenHenk.reismee.nl

Op naar de duero

Vrijdag 5 juni van torro de moncervo naar Pinhao 15 km per fiets, daarna per trein naar Pinhao. De avond van te voren geïnformeerd bij de Portugese ns en vernomen dat de fietsen mee mochten. In Pinhao aangekomen werd ons verteld dat de fietsen gedemonteerd moesten worden en dat was nou net niet de bedoeling. Iedereen op het station bewerkt zols en portugese jongedame van 71 die in monchengladbach woonde, als de stationschef en een portugees meisje die de Duero onveilig maakte per boot. Resultaat, moeiteloos fietsen en bagage inladen en afreizen richting Pinhao. Onderweg mooie foto's gemaakt van Duero en aangrenzende wijngaarden. In Pinhao aangekomen had een restaurant eigenaar ons al in het vizier of wij wilden eten en overnachten. Wij maakten een deal en ons kostje is weer gescharreld . Als je de spanjaarden en portugezen vriendelijk benaderd word je overal en met alles keurig geholpen. Wat je geeft krijg je terug. Zoals de portugees op het dorpsplein die zijn kersen met ons deelt geweldig toch. Wij genieten volop van wat wij allemaal meemaken. Heeft iemand van jullie een idee om de vraatzucht van Henk enigszins te beteugelen? Hij eet werkelijk al het lekkers op wat word aangereikt. Ik kan dit gerust schrijven hij slaapt toch als een os,haha . Gr jan

Willy en Mia.

Hoi Henk en Jan.
Dat was genieten voor jullie van deze tocht,
En het nodige lekkere vocht.
Jullie gooiden vaak je charme in de strijd ,
En dan lukte het geheid.
Geniet nog van de laatste dagen,
En laat je door de zon nog lekker plagen.
Een goede vlucht naar huis,
En daar wacht een warm thuis!

elly

En nu lekker weer op huis aan, heel leuk gehad, dat is zeker, maar thuis zien ze jullie ook weer graag.
Goeie reis en groetjes

Yvonne

Ook in Portugal vergaat het jullie goed ze te lezen! Leuk om t lezen!
Geniet van de laatste dagen samen en goede terugreis!

Hartelijke groet,
Leo en Yvonne en kinderen