JanenHenk.reismee.nl

Op naar de duero

Vrijdag 5 juni van torro de moncervo naar Pinhao 15 km per fiets, daarna per trein naar Pinhao. De avond van te voren geïnformeerd bij de Portugese ns en vernomen dat de fietsen mee mochten. In Pinhao aangekomen werd ons verteld dat de fietsen gedemonteerd moesten worden en dat was nou net niet de bedoeling. Iedereen op het station bewerkt zols en portugese jongedame van 71 die in monchengladbach woonde, als de stationschef en een portugees meisje die de Duero onveilig maakte per boot. Resultaat, moeiteloos fietsen en bagage inladen en afreizen richting Pinhao. Onderweg mooie foto's gemaakt van Duero en aangrenzende wijngaarden. In Pinhao aangekomen had een restaurant eigenaar ons al in het vizier of wij wilden eten en overnachten. Wij maakten een deal en ons kostje is weer gescharreld . Als je de spanjaarden en portugezen vriendelijk benaderd word je overal en met alles keurig geholpen. Wat je geeft krijg je terug. Zoals de portugees op het dorpsplein die zijn kersen met ons deelt geweldig toch. Wij genieten volop van wat wij allemaal meemaken. Heeft iemand van jullie een idee om de vraatzucht van Henk enigszins te beteugelen? Hij eet werkelijk al het lekkers op wat word aangereikt. Ik kan dit gerust schrijven hij slaapt toch als een os,haha . Gr jan