JanenHenk.reismee.nl

waar is de Duero gebleven?

Wo 4 juni, ruim 32 graden en ongeveer 65 km gefietst. Gisterenavond aangekkmen bij hotel Estrella do Nord in Mogadouro. De uitbaatster Adelia Rosa een krasse dame op leeftijd, moest even aan ons wennen, maar dat ging snel de goede kant op. Eerst kregen we als gevraagd een redelijk kleine 2 persoonskamer toegewezen, na wat grapjes over het kleine kamertje kwam ze met een smile terug en zij dat we ook een 3 persoons kamer even verop voor ons had. Even gekeken en toen was de vraag wie daarin zou slapen. Dat soort grapjes veranderde haar humeur helemaal en nadat we ons gewassen en opgefrist hadden had ze alle tijd voor ons om uitleg te geven over de de kiezen fietsroute. Even later kwam haar dochter langs en samen gaven ze uitleg na overleg met djverse mensen die ze om belden om advies. Eerst was het niet mogelijk om eerder als 8.30 te ontbijten, maar dat werd toch 7.30 speciaal voor ons en tegen niemand zeggen. Vanmorgen een heel uitebreid ontbijt want dat was goed voor fietsers. We kregen een soort marmelade, eigen gemaakt, mee. Dat gaf wederzijds ee heel goed gevoel. De rit ging vandaag door ee heel mooi landschap, goede wegen en gezellige en erg goedkope tussenstops voor koffie naar het prachtige disignhotel casa dona maria luiza in Torre de Moncorvo. Onderweg hebben we in deze vruchtbare streek en langs de weg nog even de vitamine c(erisa) aangevuld. Dat werd ook weer tijd! De etappe was vandaag weer heel mooi, wat korter, anders zitten we straks te veel dagen in Oporto met heimwee naar huis en afkickende benen rond te gapen. We knijpen vanaf nu wat meer in de remmen, Jan bergop en ik bergaf! De profiteurs!