JanenHenk.reismee.nl

Op naar portugal

Van carbellino spanje naar mogadouro portugal 86 km bij het gebruikelijke mooi weer. Rond 8.00 weg en om 10.00 bij een toeristen informatie een computer geritseld ( met onze charme's niet moeilijk ). Henk als ervaren spanje reiziger had in no time de tickets geregeld , rekening houdend met ons beperkte budget. Volgende week woensdag vliegen wij van porto naar maastricht. De dames op het toeristen bureau hartelijk bedankt en de weg vervolgd. Bij de Portugese grens de Duero over en daarna een ferme klim en we waren portugees. De laatste 10 km over een nieuwe weg met weinig auto's waar een bord stond dat er geen rode fietsen over mochten. Na een paar km een auto met zwaailicht van rijkswaterstaat die ons vertelde dat er ook geen zwarte fietsen over mochten. Wij boden hem aan om dan onze fietsen in zijn bus te zetten, en dat hij ons verderop op onze bestemming af zou zetten. Hij gaf de voorkeur aan een escorte met toeters en bellen. Dat hebben wij aangenomen, en na de rit van ongeveer 7 km hem vriendelijk bedankt. Ook de portugezen zijn behulpzaam. Hotel gevonden en nu is het weer de hoogste tijd voor andere geneugten. De portugezen

Theo

Ik denk dat de Astense gendarmerie niet zo soepel zou zijn geweest, het is maar goed dat die Portugese ambtenaar jullie niet herkende.

coby en rini

Hoe vaak hebben jullie je charmes in de strijd moeten gooien om je zin door te drijven.Uit jullieberichten te lezen is het bijna altijd gelukt....de charmeurs kunnen wij jullie ook wel gaannoemen,naast pedaalridders en de 2 pinten enz.Nog een paar heel fijne dagen met wat meer rust en goede terugreis.groetjes.