JanenHenk.reismee.nl

Op naar Salamanca

Vertrokken om 7.15 met 25 graden wat opliep naar 32 graden vanuit Piasencia naar Martin amor 122 km. Hele dag klimmen en dalen. Onderweg een Spanjaard ontmoet met manden kersen in de auto, spontaan gaf hij ons een tas met kersen.wij trakteren op koffie en even gezellig gekletst. Om 19.30 hotel gevonden in Martin Amor wassen en eten daarna de twee pinten. Onderweg veel gereden op ruime goede wegen met bijna geen auto's. Het spaanse wegennet is niet berekend op fietsers gezien de korte en lange steile klimmen. Logisch omdat in Spanje niet gefietst word. De spaanse automobilist gaat keurig met fietsers om ook omdat het vreemd voor ze is. Morgenvroeg naar Salamanca voor informatie om richting Porto te fietsen langs de Duero ( rivier ) om vanuit Porto naar huis te vliegen. De achterban mist ons al zo erg dat wij het onverantwoord vinden om nog langer te blijven. Oei mijn bier slaat kapot, vlug beeindigen genoeg gezeverd. De randonneurs

Jan en Liesbeth

Hoi randonneurs,
Wat zijn jullie toch doorzetters. Petje af voor jullie!
Jullie hebben samen ook veel mooie tochten gemaakt, plezier gehad, leuke mensen ontmoet en genoten van prachtige landschappen. En jullie gaan beginnen aan de laatste tripjes. Dan nog wat uitrusten onder het genot van een lekker pilsje en dan OntSPANJE.
Nog een paar fijne dagen en dan een goede reis naar huis, waar het thuisfront jullie weer met open armen zal ontvangen. Groetjes van Jan en Liesbeth