JanenHenk.reismee.nl

van plaza mayor naar plaza mayor

Van Caseres naar Placentia, ongeveer 85 km gefietst met wederom prachtig en warm weer. Gisterenavond was het een en al leven op het plaza mayor. Ook een trouwparty met heel mooi geklede heren en dames op onmogelijke hoge hakken, maar wel hil schon! De lucht vol met ooievaars, zwaluwen en vleermuizen. Vanochtend om 6 uur op, de 4 kamergenoten gewekt zodat die ook nog iets aan hun dag hebben en om 7.15 al op pad. Extremadura is wel heel speciaal en hard met graniet rotsen tot boven de grond. Nog enkele pata negras gezien die ontsnapt waren uit de verdorde weidegebieden. Misschien zien we ze nog wel eens terug op ons bord als ze de jas uit hebben. Onderweg kwamen we langs enkele in aanbouw zijnde spoorbruggen over uitlopers van een stuwmeer. Wat zijn dat bouwwerken zeg! Vanmiddag een hapje geeten op het plaza mayor van Plasentia, dank zij een vriendelijke ober hebben we een prachtige kamer in een nieuw hostal om de hoek.

We weten waar we vanavond weer naar toe kunnen en dat het bed daarna lekker dichtbij is!

Groetjes van de doortrappers!