JanenHenk.reismee.nl

de koningsrit (tot op heden)

Wat hebben we af moeten zien tijdens deze bergrit. We zaten op zeenivo en nu na twee bergpassen weer goed op hoogte. En mooi als het was, gewoon te gek. We kwamen langs de caminito del rey een wandelroute langs een heel hoge rotswand en over het water. Kijk maar eens naar de fotos op hun site. Verder bergop nabij een splitsing hadden ze onze fietsweg afgesloten voor obras. Na enige discussie met de bewaking zijn we toch de route opgegaan en Jan zag dat de bewaking ging bellen. Een paar km verder werden we door El Jeffe van de wege bouwer. staande gehouden. We mochten er absoluut niet door. We schermden met toestemming van de politieke partij die de avond daarvoor de overwinning had behaald en dat luidkeels vierden in het cafe waar we waren. Ook vroegen we hem om voor een keer over zijn hart te strijken. Voor deze keer mocht het dan toch maar "het mocht niemand weten". Gevaarlijk was het niet, de rare kruisingen in Asten nabij de Emmastraat zouden hier permanent en bewaakt door de Guardia civiel afgesloten worden voor al het verkeer. Verder op de route kwamen we twee dames en een heer uit NL op de fiets tegen. We hebben ze geadviseerd om de vrouwen op een charmante wijze te vragen om de versperring "even weg te nemen" en een oogje dicht te knijpen. Dat stond de dames wel aan. Nabij Ronda zouden we overnachten, maar zelfs met onze geavanceerde apparatuur konden we het niet vinden. Daarom moesten we uiteindelijk onze bergetappe nog verlengen tot ongeveer 97 km. We zijn moe, nog even eten, bidden, pissen en te bed!

piet en jo berkers

Morgenvroeg ook naar Spanje.
Cila kan helaas niet mee, die moet hier op de winkel passen!!
Als je de komende 14 dagen in de buurt van Pedreguer komt, dat even koffie komen drinken en 'n veertig y très.