JanenHenk.reismee.nl

wild-west in Spanje

Vanochtend al vroeg naar de warme bakker en toen op pad. Na 5 km een grindweg omhoog en 25 km lang bergop. Zoals een goed getrainde TWC er betaamd, gaat Jan als een verkenner voorop, feitelijk hoef ik hem maar te volgen, het is een echte kopman, hij houd mij eigenlijk ook nog uit de wind. Lengte van onze route vandaag 86 km. Een prachtige tocht, bijna alleen op de wereld. Hoge bergen om ons heen, veel erosie, kleuren en in gedachten witte veder en Arensoog die ons vanuit die bergen observeerden. Als je goed kijkt op de foto zie je ze toekijken! Verder op de route waar het gelukkig ook nog wel eens naar beneden ging zagen we de grotwoningen, soms ook alleen maar de schoorsteen pijpen die uit de bergen staken, dat moet een werk geweest zijn. Kwam er weer een kindje bij dan weer een extra holletje graven. Stel je voor dat je 12 kinderen had, blaren op de handen! Op de sierra nevada ligt (nog) sneeuw, mooi om te zien zoals deze afsteekt tegen de blauwe lucht. Hopelijk hoeven we moregen niet zo hoog te klimmen en te fietsen want op winterbanden hebben we niet gerekend.

Uschi

Ik hoor het al, jongensdromen worden werkelijkheid. Wat kunnen jullie genieten.twc , arendoog, Remie(alleen op de wereld)zijn er ook wilde dieren of zien jullie alleen wat vogeltjes,zwerfkatten en verwaarloosde honden? Knap hoeveel kilometers jullie er al op hebben zitten veel fietsplezier. Ik verheug me al op het volgende verhaal,groetjes Uschi :-)